Jeśli firma chce powiadomić swoich klientów o jakimś zdarzeniu, np. o nadaniu do nich przesyłki, można to wykonać w prosty sposób, używając pliku .CSV, bazy danych w AirTable oraz odpowiednio skonfigurowanego scenariusza w Make.com (wcześniej Integromat).
Większość firm kurierskich umożliwia pobranie raportu z nadanymi w danym dniu przesyłkami. Na podstawie umieszczonych w nim informacji jesteśmy w stanie pobrać również kopię faktury z bazy danych firmy i przesłać ją do klienta w tej samej wiadomości e-mail. Dodatkowo mamy możliwość wysłania wiadomości SMS oraz dodania informacji o nadaniu przesyłki pod profilem klienta w CRM-ie.
Raport z zestawieniem przesyłek pobieramy w formacie .CSV i zapisujemy go w odpowiednim folderze na dysku Google Drive.
Scenariusz utworzony w oprogramowaniu Make.com (Integromat) pobiera dane z pliku. Na podstawie numeru faktury wyszukuje pozostałe dane klienta w bazie danych (w tym przypadku znajdującej się w AirTable) oraz pobiera fakturę w formacie PDF.
W ten sposób mamy już wszystkie potrzebne dane, aby wysłać do Klienta wiadomość e-mail z fakturą w załączniku, jeśli mamy jej obraz w bazie danych. W przeciwnym wypadku w treści maila nie będzie wzmianki o załączonej fakturze.
Scenariusz wysyła również do klienta wiadomość SMS. Aby było to możliwe, wystarczy wcześniej pobrać mobilną aplikację Make.com oraz zezwolić jej na wysyłanie SMS-ów z naszego telefonu. Dodatkowo moduł HTTP pozwala na dodanie informacji pod profilem klienta w CRMie (pod warunkiem, że CRM posiada swoje API), a na zakończenie raport zostaje przeniesiony do innego folderu na dysku Google Drive, aby nie był już brany pod uwagę następnego dnia.